.png)
Film
Dziadek do orzechów i Król myszy /retransmisja z Opery w Zurychu/
Kino Studyjne OKF Iluzja (Aleja NMP 64)
2025-02-16, godz. 15:00
Retransmisja z Opery w Zurychu. Balet Piotra Czajkowskiego w nowej choreografii Christiana Spucka i wykonaniu Baletu Zuryskiego [Ballett Zürich].
Dziadek do orzechów i Król myszy | balet Christiana Spucka [*1969] na podstawie opowiadania dla dzieci E. T. A. Hoffmanna [1776–1822] o tym samym tytule.
Czas trwania: około 2 godzin i 10 minut (w tym jedna przerwa).
Czy w klasycznym balecie Książę może zatańczyć na deskorolce? I to
jak! A dzieci i ich rodzice będą zachwyceni, oglądając na wielkim
ekranie tę zupełnie nietypową wersję słynnego „Dziadka do orzechów” do
baśniowej muzyki Czajkowskiego, przygotowaną przez wybitnego
niemieckiego choreografa Christiana Spucka, którego barwną i przewrotną
interpretację „Śpiącej Królewny” niedawno widzieliśmy w kinach.
Christian Spuck, nie odżegnując się od znanej na całym świecie wersji
„Dziadka do orzechów”, skupionej wokół tematyki świąt Bożego Narodzenia,
powrócił jednocześnie do źródła, z którego czerpał ten balet. Jego
przedstawienie pomija późniejsze adaptacje opowiadania E. T. A.
Hoffmanna, niemieckiego pisarza doby romantyzmu, prekursora fantastyki
grozy. Choreograf zachował pierwowzór fabuły: ponieważ Królowa myszy nie
dostaje od pary królewskiej wystarczającej ilości słoniny, zamienia ich
córkę Pirlipatkę w potworka z wielkimi zębiskami, który od tej pory
będzie żądać od rodziców ton orzechów do zjedzenia.
W zuryskim przedstawieniu czuć ponurą atmosferę tego romantycznego
utworu dla dzieci, ale Christian Spuck wypełnił scenę efektownym tańcem
klasycznym i współczesnym.
Realizatorzy:
Christian Spuck inscenizacja, choreografia i reżyseria
Rufus Didwiszus scenografia
Buki Shiff kostiumy
Martin Gebhardt światło
Ernst Raffelsberger przygotowanie chóru
Michael Küster, Claus Spahn dramaturdzy
Występują:
Ballett Zürich • Junior Ballett • Philharmonia Zürich
Chór Dziecięcy oraz SoprAlti przy Opernhaus Zürich
Dyryguje Paul Connelly
Spektakl zarejestrowano w Operze w Zurychu w 2019 roku.
źródło: https://tiny.pl/sw6-hzzr